Uroda

Niedobór magnezu – prawdy i mity

Hasło “niedobór magnezu” zakorzeniło się w naszej świadomości na dobre. Zaczęły się pojawiać liczne artykuły mówiące o wpływie tego pierwiastka na nasze zdrowie. Czy rzeczywiście tak bardzo brakuje nam magnezu? Dlaczego nagle występują niedobory jakichkolwiek witamin i minerałów? Postaramy się w tym artykule rozwikłać tę zagadkę.

Za mało magnezu

Przez wzgląd na zmiany zachodzące w przemyśle żywieniowym, zostaliśmy w pewien sposób pozbawieni możliwości korzystania z dobroci natury. Niejednokrotnie żywność, jaką kupujemy i jaką spożywamy, nie zawiera wystarczającej ilości składników pokarmowych – liczne ingerencje chemiczne w proces produkcji warzyw, owoców, serów, zaburzają naturalne procesy wytwarzania pierwiastków i minerałów. Dlatego mimo, że wydaje nam się, że odżywiamy się zdrowo, jemy różnorodne rzeczy, to nie dostarczamy naszemu organizmowi niezbędnych składników. Stąd nasze rozdrażnienie, zmęczenie i problemy z zasypianiem.

Przyczyny niedoboru magnezu

Prawdą jest, że do niedoborów magnezu prowadzą liczne dodatkowe czynniki – takie jak przyjmowanie tabletek antykoncepcyjnych i przeciwbólowych, środków przeczyszczających, moczopędnych, jak i stosowanie restrykcyjnych diet. Równie szkodliwe jest nadmierne spożywanie alkoholu, a także częsta i intensywna aktywność fizyczna. Magnez bierze udział w większości reakcji chemicznych w organizmie, dlatego sporo go potrzebujemy. Dzienne zapotrzebowanie kobiety na magnez to ok. 300 mg, a mężczyzny ok. 400 mg.

Naturalne źródła magnezu

Najwięcej magnezu zawierają produkty zbożowe, takie jak kasza gryczana, otręby pszenne, jak i brązowy ryż. Także pestki dyni, orzechy, migdały i gorzka czekolada dostarczają jego sporych ilości. Szpinak i natka pietruszki przodują w tym zestawieniu razem z suszonymi owocami i bananami. Jednak, jak już wspominaliśmy, przez wzgląd na przetwarzanie żywności, magnez nie jest już tak dostępny i jego suplementacja staje się coraz bardziej powszechna.

Przyswajalność magnezu

No właśnie, cały problem magnezu leży w jego przyswajalności. Nie wystarczy zażyć preparatu z apteki.  Przyswajalność magnezu z jedzenia wynosi zaledwie 40 %. Suplementacja jest skuteczna wtedy, gdy magnez przyjmujemy na czczo. Tabletki uzupełniające niedobór magnezu możemy zakupić w aptece bez recepty, polecam oczywiście zaprzyjaźnioną apteka-leki.pl.

Podobny wpis

6 komentarzy

  1. Klara

    A to jak drży powieka albo jakiś inny fragment ciała to jest właśnie niedobór magnezu? tak wszyscy dookoła mówią

    • Magdalena

      Z tego co wiem to skurcze są głównie objawem braku magnezu. Ale możliwe, że drżenie powieki to też taki skurcz. Myślę, że to może być powiązane ale najlepiej dopytaj lekarza.


      http://tcsogrodzenia.pl/

  2. Justyna

    Podobno tak, to kwestia niedoboru magnezu, ale najłatwiej to sprawdzić przez doświadczenie – zasuplementuj sobie trochę magnezu i sprawdź czy jest lepiej

    • Daria

      Najlepiej sprawdzić czy suplementy pomogą. Mi trenerka zawsze na skurcze polecała magnez. Faktycznie – od kiedy go biorę to problem skurczy zniknął. A przyznam, że dużo trenuję.

  3. Julia

    Przecież wystarczy dobra suplementacja. Magnez można śmiało brać w kapsułkach. Ja dużo ćwiczę więc biorę wszystkie witaminy i minerały w jednym kompleksie. Polecam takie rozwiązanie.

    • Tomek

      Ja robię tak samo jak Ty 🙂 Dzięki temu mam pewność, że dawki są odpowiednie. Świetnie się po nich czuję.


      http://theview.pl/

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie upubliczniany. Pola wymagane są oznaczone gwiazdką.